Časté otázky

Čo je to webhosting?

Pod pojmom webhosting sa skrýva služba, ktorej podstata je vo využití vhodne nakonfigurovaného výkonného počítača (servera) nonstop pripojeného k internetu pre účely umiestenia webstránok zákazníka. Služba webhosting zahŕňa i prevádzku emailových schránok, databáz slúžiacich ako úložisko dát pre webové projekty, DNS záznamov nevyhnutných na preklad doménového mena na IP adresu, FTP servera slúžiaceho na prenos súborov a podobne.

Pre koho je webhosting určený?

Služba webhosting je určená každému, kto ma záujem prezentovať sa na internete webstránkami, využívať e-mailovú komunikáciu alebo ukladať a sprístupňovať rôzne dáta, či už ide o súkromné osoby, rôzne združenia alebo firmy.

Sú všetky webhostingy rovnaké?

Jednotliví prevádzkovatelia webhostingu sa od seba výrazne líšia, či už technickými aspektami poskytovaných služieb ako napríklad dostupnosť, stabilita a bezpečnosť serverov, možnosťou pohodlne a jednoducho spravovať vaše webhostingové konto a emaily, nástrojmi na analýzu prístupov k vaším webstránkam, ale aj prístupom k samotnému zákazníkovi a ochotou pomôcť mu s prípadnými problémami súvisiacimi s webhostingom. Najlacnejšia alebo naopak najdrahšia ponuka zďaleka nemusí byť zárukou optimálneho výberu, preto vám odporúčame vašu voľbu dobre zvážiť. Ak si zvolíte naše služby, s výberom vhodného balíčka vám radi pomôžeme.

Môžem mať u vás webhosting zdarma?

Okrem komerčného webhostingu existuje i takzvaný freehosting, ktorý je poskytovaný zdarma. Pre umiestnenie vašich webstránok ho však neodporúčame, keďže daňou za jeho nulovú cenu je obvykle neexistujúca technická podpora, vkladanie reklamy na vaše webstránky, nemožnosť prevádzky domény druhého rádu (mojadomena.sk), časté výpadky a podobne. Keďže našou prioritou je poskytovanie kvalitných a spoľahlivých služieb, freehosting neprevádzkujeme.

Ako si nastavím jednotlivé webhostingové služby?

Všetky potrebné a dôležité nastavenia vášho webhostingového konta môžete uskutočniť prostredníctvom administračného rozhrania, ktoré nájdete na adrese https://admin.ithosting.sk/. Adresy serverov, čísla portov a iné informácie potrebné pre využívanie jednotlivých služieb webhostingu nájdete na našich stránkach v časti Nastavenie webhostingových služieb. Ak si napriek tomu s nastaveniami neviete rady, kontaktujte nás, radi vám poradíme.

Sú moje dáta naozaj v bezpečí?

Absolútna bezpečnosť samozrejme neexistuje. Napriek tomu vyvíjame maximálne úsilie na zabezpečenie vašich dát. Používame len overený software, ktorý pravidelne aktualizujeme a jeho bezpečnosť a funkčnosť monitorujeme. Pre zaistenie dostatočnej bezpečnosti je však nevyhnutná aj vaša spolupráca. Pre prístup k súborom, emailom a databázam vám ponúkame možnosť šifrovaného pripojenia, ktoré vám odporúčame využívať. Dôležité je tiež používať silné neuhádnuteľné heslá, správne s nimi zaobchádzať a občas ich zmeniť. Viac o správnych heslách si môžete prečítať napríklad v encyklopédii Wikipédia.

Aká je maximálna veľkosť emailu, ktorý môžem odoslať a prijať?

Maximálna veľkosť prílohy pre každý váš prijatý a odoslaný email je 20 megabajtov. Ak chcete odoslať email s takto veľkou prílohou, musí túto veľkosť akceptovať i server príjemcu. Bežne však emailové servery akceptujú prílohy s veľkosťou asi do 7 megabajtov, ktorú vám odporúčame dodržiavať. Inak sa môže stať, že váš email nebude doručený. V prípade, že potrebujete doručiť väčšie množstvo dát, odporúčame vám súbory nahrať na FTP server a príjemcovi poslať len odkaz na stiahnutie z vašej webstránky.

Môžem sa k ftp, mail a sql serveru pripojiť pomocou vlastnej domény?

Áno, ak si napríklad chcete sťahovať poštu z adresy pop3.vasadomena.sk namiesto štandardnej pop3.ithosting.sk, je potrebné si v administračnom rozhraní pridať príslušné DNS záznamy:

Názov Typ Doména
ftp CNAME ftp.ithosting.sk.
mysql CNAME mysql.ithosting.sk.
pop3 CNAME pop3.ithosting.sk.
imap CNAME imap.ithosting.sk.
smtp CNAME smtp.ithosting.sk.

 
Záznamy je potrebné vytvoriť presne podľa návodu vrátane bodky na konci, inak nebudú funkčné.

Čo je to spam?

Spam sú nevyžiadané správy hromadne šírené prostredníctvom internetu obsahujúce rôzne nevyžiadané ponuky, návody, reklamu, poplašné správy a podobne. Tvoria veľkú časť internetovej komunikácie a zaťažujú ako príjemcov tak i prenosové kapacity. Boj so spamom je pomerne zložitý, keďže neexistujú presné kritéria, na základe ktorých by bolo možné určiť, či ide o spam alebo u užitočnú správu. Viac o spame si môžete prečítať napríklad v encyklopédii Wikipédia.

Ako som chránený pred spamom?

Na vašu ochranu pred spamom využívame v prvom rade takzvaný blacklisting, čo znamená, že pri doručovaní správy je server odosielateľa správy hľadaný vo verejne dostupných databázach serverov, ktoré sú známe rozosielaním spamu. Ak je server odosielateľa v databázach nájdený, správa nie je príjemcovi doručená. V prípade, že server odosielateľa nájdený nie je, správa je ďalej analyzovaná pomocou nástroja SpamAssassin, ktorý v nej hľadá podozrivé znaky na základe čoho jej pridelí určitý počet bodov. V prípade, že správa získa viac než stanovený počet bodov, je považovaná za spam a je na serveri umiestnená do priečinku Junk vašej mailovej schránky. V prípade, že chcete využívať individuálne možnosti pre triedenie spamu, môžete si ich nastaviť v administračnom rozhraní pre správu vášho webhostingového konta.

Ako si pozriem mne adresovaný spam?

Všetky správy ktoré boli pri doručovaní vyhodnotené ako spam sú umiestnené v priečinku Junk vašej mailovej schránky. Môžete si ich nechať sťahovať pomocou IMAP protokolu do vášho emailového klientského programu alebo prezerať priamo cez WebMail na adrese https://webmail.ithosting.sk/. Ojedinele sa do priečinku Junk môžu dostať aj správy neprávom označené za spam, je preto vhodné občas tento priečinok skontrolovať, obzvlášť ak vám nebola doručená správa ktorú očakávate. Všetky správy umiestnené v priečinku Junk staršie ako 90 dní budú automaticky vymazané.

Môžem prispieť k svojej ochrane pred spamom?

Užívateľom odporúčame nezverejňovať svoju mailovú adresu na verejne prístupných web stránkach a využívať radšej kontaktné formuláre, ktoré priamo mailovú adresu neobsahujú.

Aká je dostupnosť vašich služieb?

Snažíme sa zabezpečiť maximálnu dostupnosť našich služieb. Servery disponujú záložným zdrojom napájania a záložnou konektivitou. Všetky služby si však vyžadujú občasnú údržbu a optimalizáciu, ktorá môže byť príčinou krátkeho výpadu. Údržba je vykonávaná v nočných hodinách v čase najmenšieho vyťaženia, čím sa vás dotkne iba minimálne. Bežná dostupnosť naších serverov je asi 99,99%.